loading...
Nherta
admin بازدید : 19 دوشنبه 26 دی 1401 نظرات (0)

و هر یک از آنها برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. بالابرهای سیزری دارای ابعاد کوچکتر در مقایسه با بالابرهای تلسکوپی یا بالابر مفصلی هستند. از این بالابرها در فضای بسته و درون ساختمان ها استفاده می شود. برخی از انواع بالابرهای آکاردئونی سکوهای عریض و طویل یا کشویی دارند. در نتیجه این بالابرها دارای ظرفیت حمل بالایی هستند. از این دستگاه ها می توان در فضای بیرونی نیز استفاده کرد.

در بسیاری از پروژه های تعمیر و نگهداری ساختمانی این بالابرها کاربرد زیادی دارند. بالابرهای سیزر برقی با سکوهای باریک برای حمل بارهای مختلف در انبارها مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این بالابرها بدون دود هستند و برای کارگران خطری ندارند. بنابراین از آن ها استقبال زیادی می ‌شود. برخی از کارخانه های بسته بندی از بالابرهای صنعتی استفاده می کنند که قابلیت حمل جعبه ها، تجهیزات، بسته ها و دیگر محصولات صنعتی را دارند. این بالابرهای ویژه دارای سکوی بزرگ با فضای اضافی هستند.

تعمير و نگهداري ساختمان با کمک بالابر صنعتی
یکی از کاربردهای بالابر صنعتی استفاده در تعمیر و نگهداری ساختمان است. بالابر صنعتی معمولاً برای سکوهای کار هوایی جهت رسیدن به نقاط و ارتفاعات ساخته می شوند. به طوری که دیگر ماشین ها قادر به انجام این کار نیستند. از بالابرهای تلسکوپی برای بالا بردن ظرفیت های بالا استفاده می شود. بالابرهای مفصلی به منظور تعمیر و نگهداری ساختمان و کارگاههای عمرانی کاربرد زیادی دارند. بالابرهای مفصلی دارای بازو هایی هستند که با کمک آنها می توان حول یک ساختمان دسترسی داشت. همچنین این بالابرها برای اموری مثل رسیدگی به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، لوله کشی و داکت زنی کاربرد زیادی دارند. این دستگاه ها در سطوح هموار و ناهموار قابلیت کار کردن دارند. بنابراین با کمک آنها در محیط بیرون و در پروژه های نیمه ساخت کارها بهتر انجام می شود. استفاده کردن از بالابر مفصلی و صنعتی در پروژه های ساخت و ساز باید با رعایت نکات ایمنی مربوط به دستگاه انجام شود تا جلوی سوانح و یا برخورد مانع بالای سری مثل سیم های برق گرفته شود.

جابجایی وسایل در انبارها با کمک بالابر صنعتی
یکی از کاربردهای خوبی که بالابرهای صنعتی دارند، جابجایی وسایل در انبارها است. با کمک بالابرهای ثابت می توان تعداد زیادی از وسایل و کالاها را با سرعت زیاد جا به جا کرد. بالابرهای انبار دارای بهترین مکانیزم جهت بالابری انبار هستند و در آنها از سازه های قدرتمند با طول عمر بالا استفاده می شود.

استفاده از بالابر صنعتی در امور باغبانی و چيدن ميوه
برخی از بالابرهای صنعتی با نام بالابر گیلاسی معروف هستند. همان‌ گونه که از نام این بالابرها پیداست، از آنها برای چیدن میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو استفاده می شود. این دستگاه ها برای رسیدگی به انواع درخت های میوه و چیدن آن ها به کار می روند. بالابر مخصوص چیدن میوه این قابلیت را دارد که در سطوح ناهموار باغ حرکت و تعادل خود را حفظ کند. همچنین این بالابر می‌ تواند از مسیرهای باریک و نامنظم نیز به خوبی عبور کند.

استفاده از بالابر صنعتی برای ایمنی در ارتفاع
از دیگر بالابرهای زیرمجموعه بالابر صنعتی می توان به بالابر های نفر بر اشاره کرد. این نوع بالابرها بهترین گزینه جهت حمل مهندسین و تکنسین و تعمیرکاران هستند که باید برای رسیدن به ارتفاع ایمنی لازم را داشته باشند.

استفاده از بالابر صنعتی در شستشو يا تعميرات پنجره
یکی دیگر از کاربردهای بالابرهای صنعتی استفاده از آنها برای شستشو و تعمیرات پنجره است. پنجره های ساختمانی که در ارتفاع بالا قرار دارند و یا پنجره های برج ها با کمک اپراتورهای بالابر صنعتی پاک می شوند. این ماشین آلات می ‌توانند پنجره های ساختمان هایی با ارتفاع ۵۰ متر تا پنجره های کوچک در محیط داخلی ساختمان را تمیز کنند.

تعمير و نگهداری خطوط و شبکه های برق
برای تعمیر و نگهداری خطوط و شبکه های برق می توان از بالابر های بوم دار تلسکوپی استفاده کرد. این بالابرهای صنعتی دارای بازوهای طبیعی هستند که می‌ توانند به نقاط دور در جهت عمود و افق دسترسی داشته باشند. اپراتور با کنترل بوم، اسکویی دستگاه را به طور دقیق زیر نقطه مورد نظر قرار خواهد داد. معمولاً برقکاران برای تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی که در سطح بالاتر از زمین قرار دارند، مثل سیم های تلفن و ترانسفورماتورها از این بالابرها استفاده می کنند. در صورتی که این امور لازم باشد داخل ساختمان انجام شود، با کمک بالابر سیزری کوچک که دارای ارتفاع محدود است، می توان این کار را انجام داد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 414
  • بازدید سال : 2,333
  • بازدید کلی : 8,612