loading...
Nherta
admin بازدید : 26 شنبه 13 آبان 1402 نظرات (0)

اسکجول لوله، پارامتری است که سازمان استاندارد آمریکا (ANSI) برای مشخص کردن ضخامت دیواره لوله (رده بندی لوله) استفاده می‌کند. این پارامتر، میزان ضخامت یا مقاومت لوله را در مقابل فشار سیال نشان می‌دهد.

برخی مواقع از اسکجول لوله با نام شاخص استاندارد ضخامت لوله هم یاد می‌کنند. رده لوله به صورت مستقیم روی قیمت لوله مانیسمان تاثیر می‌گذارد. یعنی هر چقدر رده لوله افزایش یابد، ضخامت و وزن لوله هم بیشتر می‌شود و با توجه به مصرف مواد اولیه بیشتر، قیمت لوله مانیسمان افزایش پیدا می‌کند.

قیمت لوله مانیسمان رده 20
با توجه به آنچه گفتیم قیمت لوله مانیسمان رده 20 نسبت به لوله‌های رده 40 ارزان‌تر است. چون ضخامت آن کمتر می‌باشد. در واقع، هر چقدر رده لوله پایین تر باشد، ضخامت آن کمتر، وزن سبک‌تر و در نتیجه قیمت لوله مانیسمان رده 20 پایین‌تری خواهد داشت. از لوله مانیسمان رده 20 در لوله کشی خانگی، لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی موتورخانه ها استفاده می شود.

قیمت لوله مانیسمان رده 40
لوله مانیسمان رده 40 جزو کاربردی‌ترین لوله‌های مانیسمان (بدون درز) به شمار می‌رود. از لوله‌های مانیسمان رده 40 در خطوط انتقال آب و گاز پر‌فشار، صنعت پتروشیمی، برج‌ها (آسمانخراش ها) و … استفاده می‌کنند.

لوله مانیسمان رده 40 ، استحکام و مقاومت بالایی دارد. به همین علت در خطوط آتش‌نشانی، پالایشگاه‌ها، کشتی‌رانی، ساختمان‌سازی و … هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها، از جنس کربن استیل و استنلس استیل ساخته می‌شوند. قطر آن‌ها بین 16-0.5 اینچ و ضخامت آن‌ها بین 12.7- 2.7 میلی‌متر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 40، ضخامت آن است که در زمان فروش بسیار اهمیت دارد.

قیمت لوله مانیسمان رده 40 با توجه به کیفیت محصول و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی تعیین می‌شود. لوله مانسمان رده 40 جزء پر‌فروش‌ترین انواع لوله به شمار می‌رود. این لوله می‌تواند فشار و دمای بالایی را تحمل کند. البته عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله مانیسمان رده 40 تاثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به برند و شرکت تولید کننده، قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا و قیمت لوله در بازارهای جهانی اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 40 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت لوله مانیسمان رده 60
لوله مانیسمان رده 60 از جنس فولاد کربنی و با قطر 24-8 اینچ ساخته می‌شود. این لوله بدون درز نیست، به همین علت کاربرد چندانی ندارد.


قیمت لوله مانیسمان رده 80
لوله مانیسمان رده 80 یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع لوله‌های مانیسمان است. قطر لوله‌های مانیسمان رده80، 16-0.5 اینچ و ضخامت آن 21.4- 3.7 میلی‌متر می‌باشد. در مبدل‌های حرارتی و خطوط فشار قوی و نیروگاه‌ها از لوله مانیسمان رده 80 استفاده می‌شود. این لوله از نظر قطر خارجی، شبیه لوله مانیسمان رده 40 است. ولی از نظر قطر داخلی تفاوت دارد. معمولا در پروژه‌هایی که در فضای آزاد و رو باز هستند و یا دما و فشار بالایی دارند، از لوله مانیسمان رده 80 استفاده می‌کنند.

قیمت لوله مانیسمان رده 80 بیشتر از قیمت لوله مانیسمان رده 40 است. چون لوله‌های مانیسمان رده 80 ضخیم‌تر از لوله های مانیسمان رده 40 هستند. این لوله ها، مقاومت و استحکام بالایی دارند و در صنایع مختلف به کار می‌روند. علاوه بر ضخامت، فاکتورهای دیگری بر روی قیمت لوله مانیسمان رده 80 تاثیر می‌گذارند. از آن جمله می‌توان اندازه، قطر، مقدار مواد اولیه و ... را نام برد. برای اطلاع از قیمت روز لوله مانیسمان تماس بگیرید.

قیمت لوله مانیسمان رده 120
لوله های مانیسمان رده 120 وزن و ضخامت زیادی دارند. معمولا وزن این لوله‌ها به 700 کیلوگرم می‌رسد. این محصول در صورت سفارش مشتری تولید می‌شود و برای انتقال گاز و مایع، لوله‌کشی بین خطی، پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت لوله مانیسمان رده 120 نسبت به رده 80 بیشتر است. چرا که این لوله‌ها وزن و ضخامت زیادی دارند و برای ساخت آن‌ها از مواد اولیه بیشتری استفاده می‌کنند.

قیمت لوله مانیسمان رده 160
لوله مانیسمان رده 160 در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. این لوله که با نام لوله مانیسمان گوشتی هم شناخته می‌شود، نسبت به سایر رده‌ها وزن بیشتری دارد. لوله‌های مانیسمان گوشتی یا گوشتدار نوعی از لوله‌های فولادی هستند که معمولا نسبت قطر به ضخامت دیواره لوله کمتر از 20 است. به همین علت لوله‌های گوشتدار وزن زیادی دارند. در صنعت از لوله مانیسمان رده 160 برای انتقال آب، گاز و بعضی سیالات پر فشار استفاده می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 393
  • بازدید سال : 2,312
  • بازدید کلی : 8,591